Lato 2022, nr 2

Zamów
Promocja!

686

Zima 2021, nr 4

Co po zbrodni i karze? | Charyzmaty bez nadużyć | Czego szuka młody teatr?

W zimowym numerze zapraszamy na spotkanie z twórcami młodego pokolenia, którzy w wyraźnie nowy sposób myślą o teatrze. Nie wystarcza im houellebecqiańska diagnoza o pełzającej apokalipsie. Szukają dalej i głębiej. Wchodzą w mrok, który czasem staje się jeszcze mroczniejszy. Nie ulegają przerażeniu śmiercią, lecz dokładnie odwrotnie – zanurzając się w to graniczne doświadczenie, czynią je głównym tematem swojej pracy twórczej. Zachęcamy do lektury!

Spis treści

Zima 2021, nr 4 (686)

Od redakcji

Społeczeństwo

Co po zbrodni i karze?

Warunki panujące w więzieniach raczej nie skłaniają do głębokiej przemiany wewnętrznej. Jak zatem pozbawiać wolności, by nie pozbawiać godności? Więźniowie to bardzo demonizowana w mediach grupa społeczna – czy po wyroku nowe życie jest w ogóle możliwe? Jak po więzieniu wracać do świata?

Wiara

Charyzmaty bez nadużyć

Bóg nie stosuje przemocy, ale niektórzy powołujący się na Niego prorocy – owszem. Jakich bezpieczników potrzebuje duchowość charyzmatyczna, żeby unikać nadużyć? Powinniśmy słuchać kierownika duchowego czy swojego sumienia? Jak wykorzystać potencjał zielonoświątkowego przebudzenia w Kościele?

Kultura

Czego szuka młody teatr?

Czym ma być teatr? Terapią? Komentarzem politycznym? Postreligijnym rytuałem? Odpowiedzią na kult wellness i fitness? Słuchamy młodych twórców. I słyszymy, że teatr to ćwiczenia z bliskości. Że to wspólnota przyjaźni. Że to droga przez mrok, pokazywanie tego, co najboleśniejsze. Czego szuka młody teatr?

Prenumerata

Społeczny Komitet Pamięci Żydów Otwockich i Karczewskich, Towarzystwo Przyjaciół Otwocka, Komitet Upamiętnienia Zagłady Gett w Falenicy i Rembertowie oraz fundacja Europejski Instytut Kultury zapraszają na wspólne obchody 80. rocznicy zagłady gett w Otwocku, Falenicy i Rembertowie. „Więź” jest jednym z partnerów upamiętnienia tych tragicznych wydarzeń.

Więcej

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego