
Kościół na rynku
Eseje pastoralne
- Oprawa: Twarda
- Liczba stron: 384
- Format: 140 × 205 mm
- ISBN: 978-83-65424-96-9
- ISBN e-book: 978-83-66769-01-4
Eseje pastoralne
Wstęp: Wzór z tego świata?
Rozdział I: Zarządzanie zbawieniem
Rozdział II: Homo religiosus, homo oeconomicus
Rozdział III: Amerykańskie początki
Rozdział IV: Religia w (polskim) społeczeństwie wyboru
Rozdział V: Na początku był marketing
Rozdział VI: Wierny – nasz pan
Rozdział VII: Parafia, czyli obsługa posprzedażowa
Rozdział VIII: Kościół i jego produkt
Rozdział IX: Cena (i koszt), czyli nie tylko pieniądze
Rozdział X: Punkty kościelnej dystrybucji
Rozdział XI: Ewangelizacja 4.0
Rozdział XII: Poza miejscem i czasem. Kościół offline?
Rozdział XIII: Świetne logo i kiepska marka
Rozdział XIV: Siła opowieści
Rozdział XV: Godziwa perswazja, czyli reklama religijna
Rozdział XVI: Gdy Bóg mówi z plakatu
Rozdział XVII: Montreal: reklama Kościoła w rękach profesjonalistów
Rozdział XVIII: Twardziele. Reklama na usługach powołania
Zakończenie: Wiara w Boga i sztuka perswazji
Bibliografia
Indeks osób
Biogram autora
Marketing religijny to dziedzina w Polsce mało znana i budząca nieufność. W Kościele wciąż zauważa się pewien dystans wobec korzystania z technik reklamowych, wynikający zapewne z kojarzenia ich ze sprzedażą, działalnością komercyjną, zyskiem, a nawet manipulacją i kłamstwem. Jak jednak zauważa ks. Andrzej Draguła, instrumenty kryjące się pod terminami „marketing” i „reklama” same w sobie nie są ani dobre, ani złe. Przekonuje też w swojej książce, że wiara i ekonomia, Kościół i rynek, zbawienie i marka, duszpasterstwo i marketing są sobie bliższe, niż nam się wydaje.
„Konkurencja stymuluje do rozwoju” – wywiad z autorem („Przewodnik Katolicki”)