Jesień 2024, nr 3

Zamów

Viktor Orbán – Wunderkind czy enfant terrible Europy?

21 grudnia 2020

19:00-20:00

Zapraszamy na rozmowę Grzegorza Paca z Michałem Przeperskim wokół jego tekstu „Nad Dunajem bez zmian”, który ukazał się w najnowszym numerze „Więzi”.

Artykuł inspirowany jest książką Paula Lendvaia „Orbán. Nowy model przywództwa w Europie”, tłum. Maria Zawadzka, Fundacja Kultura Liberalna, Warszawa 2019.

„Orbán jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych polityków w Europie, a może i na świecie. Lendvai uważa go nie tylko za cynika i grabarza węgierskiego społeczeństwa obywatelskiego, ale także za ambicjonera, którym powoduje osobisty egoizm, i który swój kraj pcha w stronę przepaści” – pisze Przeperski.

Spotkanie odbędzie się w poniedziałek, 21 grudnia, o godz. 19.00 na Facebooku „Więzi”.

Wesprzyj Więź

Michał Przeperski – doktor historii, pracownik Instytutu Historii Nauki PAN i Instytutu Pamięci Narodowej, specjalizuje się w dziejach Europy Środkowej w XX wieku. Ukończył studia historyczne i prawnicze na Uniwersytecie Warszawskim, studiował też historię na Central European University w Budapeszcie. Autor m.in. książek „Gorące lata trzydzieste. Wydarzenia, które wstrząsnęły Rzeczpospolitą” i „Nieznośny ciężar braterstwa. Konflikty polsko‑czeskie”.

Grzegorz Pac – doktor habilitowany, mediewista. Adiunkt w Zakładzie Historii Średniowiecznej Instytutu Historycznego Uniwersytetu Warszawskiego. Studiował w Warszawie i Belfaście, odbył staże badawcze na uniwersytetach: Christiana Albrechta w Kilonii, Notre Dame w stanie Indiana (USA) i Adama Mickiewicza w Poznaniu. Od września 2006 r. członek redakcji „Więzi”, w latach 2007-2008 sekretarz redakcji, od 2013 r. zastępca redaktora naczelnego. Autor książki „Kobiety w dynastii Piastów”. Członek Zespołu Laboratorium „Więzi” i Forum Polsko-Ukraińskiego.

 

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.

Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury.