W swojej najnowszej książce ks. Andrzej Draguła przekonuje, że wiara i ekonomia, Kościół i rynek, zbawienie i marka, duszpasterstwo i marketing – są sobie bliższe, niż nam się wydaje.
W Wydawnictwie Więź ukazała się właśnie nowa książka ks. Andrzeja Draguły „Kościół na rynku. Eseje pastoralne”.
Marketing religijny to dziedzina w Polsce mało znana i budząca nieufność. W Kościele wciąż zauważa się pewien dystans wobec korzystania z technik reklamowych, wynikający zapewne z kojarzenia ich ze sprzedażą, działalnością komercyjną, zyskiem, a nawet manipulacją i kłamstwem. Jak jednak zauważa ks. Andrzej Draguła, instrumenty kryjące się pod terminami „marketing” i „reklama” same w sobie nie są ani dobre, ani złe.
Autor przekonuje też, że wiara i ekonomia, Kościół i rynek, zbawienie i marka, duszpasterstwo i marketing – są sobie bliższe, niż nam się wydaje.
Ks. Draguła pracuje w diecezji zielonogórsko-gorzowskiej. Jest doktorem habilitowanym teologii, profesorem Uniwersytetu Szczecińskiego i przewodniczącym Rady Instytutu Nauk Teologicznych US, a także członkiem Komitetu Nauk Teologicznych Polskiej Akademii Nauk. Należy do redakcji kwartalnika „Więź” i Rady Naukowej Laboratorium „Więzi”. W Wydawnictwie Więź wydał książki „Ocalić Boga. Szkice z teologii sekularyzacji”; „Copyright na Jezusa. Język, znak, rytuał między wiarą a niewiarą”; „Bluźnierstwo. Między grzechem a przestępstwem”; „Emaus. Tajemnice dnia ósmego”. Pisze także do „Tygodnika Powszechnego”.
W roku 2018 ks. Draguła otrzymał Nagrodę Dziennikarską „Ślad” im. bp. Jana Chrapka za „wnikliwy głos o roli religii w debacie publicznej, zwłaszcza blog na portalu Więź.pl, za mądre poruszanie się po pograniczach wiary i współczesnej kultury”.