Kościół na rynku
Eseje pastoralne
- Oprawa: Twarda
- Liczba stron: 384
- Format: 140 × 205 mm
- ISBN: 978-83-65424-96-9
- ISBN e-book: 978-83-66769-01-4
- Formaty e-book:mobi, epub
Eseje pastoralne
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 21.06 zł
Najniższa cena z 30 dni przed obniżką: 23.40 zł
Wstęp: Wzór z tego świata?
Rozdział I: Zarządzanie zbawieniem
Rozdział II: Homo religiosus, homo oeconomicus
Rozdział III: Amerykańskie początki
Rozdział IV: Religia w (polskim) społeczeństwie wyboru
Rozdział V: Na początku był marketing
Rozdział VI: Wierny – nasz pan
Rozdział VII: Parafia, czyli obsługa posprzedażowa
Rozdział VIII: Kościół i jego produkt
Rozdział IX: Cena (i koszt), czyli nie tylko pieniądze
Rozdział X: Punkty kościelnej dystrybucji
Rozdział XI: Ewangelizacja 4.0
Rozdział XII: Poza miejscem i czasem. Kościół offline?
Rozdział XIII: Świetne logo i kiepska marka
Rozdział XIV: Siła opowieści
Rozdział XV: Godziwa perswazja, czyli reklama religijna
Rozdział XVI: Gdy Bóg mówi z plakatu
Rozdział XVII: Montreal: reklama Kościoła w rękach profesjonalistów
Rozdział XVIII: Twardziele. Reklama na usługach powołania
Zakończenie: Wiara w Boga i sztuka perswazji
Bibliografia
Indeks osób
Biogram autora
Marketing religijny to dziedzina w Polsce mało znana i budząca nieufność. W Kościele wciąż zauważa się pewien dystans wobec korzystania z technik reklamowych, wynikający zapewne z kojarzenia ich ze sprzedażą, działalnością komercyjną, zyskiem, a nawet manipulacją i kłamstwem. Jak jednak zauważa ks. Andrzej Draguła, instrumenty kryjące się pod terminami „marketing” i „reklama” same w sobie nie są ani dobre, ani złe. Przekonuje, że Kościół powinien uczyć się od marketingowców m.in. metod badania potrzeb oraz rozpoznawania mechanizmów rządzących ludzkimi wyborami. Pozwoli to spojrzeć na wiele starych metod duszpasterskich z nowego punktu widzenia. Wiara i ekonomia, Kościół i rynek, zbawienie i marka, duszpasterstwo i marketing są sobie bliższe, niż nam się wydaje.