„Gdy zaczynałem fotografowanie – mówi artysta – brałem radziecką Zorkę 4 i fotografowałem według schematu: widzę coś ciekawego i naciskam spust migawki. Później, już w tygodniku „Polityka”, zastanawiałem się, jak to streścić do jednego zdjęcia i owe wydarzenie skomentować. Wybierałem coś ważnego z dużego zbioru zdjęć lub wymyślałem wręcz coś o charakterze symbolicznym. Takie «ustawione» zdjęcia są dla mnie jeszcze fotografią w przeciwieństwie do fotomontażu, który uważam raczej za grafikę”.
Fotografie, które prezentujemy w Galerii „Więzi” są przykładem dążenia do symbolicznego pokazywania przemian w Polsce przełomu XX i XXI wieku, i pochodzą z wystawy pod tytułem „Drogi przemian”. Zawierała ona m. in. grupy tematyczne: „Idole”, „Życie codzienne”, „Kultura”, „Transformacje”. „W dalszych częściach wystawy – mówi artysta – prezentowane były zdjęcia kolorowe, pełne radości i nadziei – pochodzące z pierwszych lat XXI wieku…”
To jest fragment artykułu. Pełny tekst – w kwartalniku „Więź” zima 2016 (dostępnym także jako e-book).