Fundamentem twórczości artysty jest — jak sam mówi — „przekonanie, że fotografia nie może obyć się bez światła. Światło to jednak nie tylko siła sprawcza i tworzywo fotografii, ale także warunek dostateczny jej symbolicznego wymiaru”. Ujawnienie się tego symbolicznego wymiaru jest możliwe dzięki opracowaniu przez artystę własnej techniki. Jak wyjaśnia autor, technika „powoływania obrazu (metoda inwersji, wielokrotna ekspozycja) sprawia, że obszar moich twórczych poszukiwań, zarówno tych formalnych, jak i symbolicznych, sytuowany jest na styku dwóch rzeczywistości: negatywowej i pozytywowej”. W tak traktowanej sztuce fotografii istotną funkcję pełni również sama forma prezentacji. „Najważniejsze są dla mnie — mówi Treppa — obiekty o charakterze instalacji (poliptyki) z użyciem elementów obrazu fotograficznego”. Prezentowane w Galerii „Więzi” na stronach: 17, 29, 95, 113, 189, 232 prace należą do cyklu Corporale.
Wraz z PAN Muzeum Ziemi zapraszamy na spotkanie promujące książkę „Fizyk w jaskini światów”, podczas którego prof. Krzysztof Meissner i Jerzy Sosnowski nie tylko opowiedzą o trudach rozmowy między umysłem ścisłym a humanistycznym, ale również m.in. o przeszłości i przyszłości Wszechświata, i o tym, jakie skutki mają wyniki badań dla kwestii światopoglądowych. PAN Muzeum Ziemi […]
Więcej