Fundamentem twórczości artysty jest — jak sam mówi — „przekonanie, że fotografia nie może obyć się bez światła. Światło to jednak nie tylko siła sprawcza i tworzywo fotografii, ale także warunek dostateczny jej symbolicznego wymiaru”. Ujawnienie się tego symbolicznego wymiaru jest możliwe dzięki opracowaniu przez artystę własnej techniki. Jak wyjaśnia autor, technika „powoływania obrazu (metoda inwersji, wielokrotna ekspozycja) sprawia, że obszar moich twórczych poszukiwań, zarówno tych formalnych, jak i symbolicznych, sytuowany jest na styku dwóch rzeczywistości: negatywowej i pozytywowej”. W tak traktowanej sztuce fotografii istotną funkcję pełni również sama forma prezentacji. „Najważniejsze są dla mnie — mówi Treppa — obiekty o charakterze instalacji (poliptyki) z użyciem elementów obrazu fotograficznego”. Prezentowane w Galerii „Więzi” na stronach: 17, 29, 95, 113, 189, 232 prace należą do cyklu Corporale.
W piątek, 12 kwietnia 2024, o godz. 16:30 w gdańskim Olivia Centre odbędzie się dyskusja panelowa „Spotkanie przy studni”.
Więcej