Jesień 2020, nr 3

Zamów

Od redakcji

Drodzy Czytelnicy,

Pytanie o miejsce religii w supermarkecie ma wymiar dosłowny i metaforyczny. Chodzi zarówno o możliwość umieszczenia kaplicy w centrum handlowym, jak i o rolę religii w dzisiejszym świecie coraz bardziej przypominającym supermarket. Czy wiara powinna konkurować z innymi pomysłami na życie? Czy Boga i religię można reklamować tak jak produkty przeznaczone na sprzedaż? Jak być jednocześnie „w tym świecie” i „nie z tego świata”? Do takiej refleksji i dyskusji zapraszamy Państwa w tym miesiącu.

Cieszymy się, że możemy też zaproponować lekturę rzeczowej dyskusji o tym, co można odnaleźć w archiwach Instytutu Pamięci Narodowej i czego można się z nich dowiedzieć. Po bolesnych doświadczeniach i gorących sporach ostatnich tygodni pozwala ona na spokojną analizę.

Czytasz Więź? Wspieraj od dziś

Witamy w tym miesiącu na łamach „Więzi” nowego felietonistę – pisarza i publicystę Jerzego Sosnowskiego. Jego refleksje formułowane „eks post” – a może w perspektywie „eks-post”? – dotyczyć będą szeroko rozumianej kultury. Mamy nadzieję, że ten sposób myślenia, ta wrażliwość i doświadczenie okażą się bliskie wielu naszym czytelnikom.

W czasie Wielkiego Postu życzymy, aby dane było Państwu dostrzec twarz Ukrzyżowanego – zakrywaną często przez kody kreskowe towarów w supermarkecie życia – i wraz z Nim przejść drogę od śmierci do życia. Błogosławionej Paschy!

Redakcja „Więzi”

Podziel się

Wiadomość

Możliwość komentowania jest wyłączona.