„Chwile” to książka znakomita, ale nie przekonuje mnie estetyzacja eutanazji
O’Hagan cały swój pisarski talent wkłada w uzasadnienie decyzji o współudziale w odchodzeniu bliskiej osoby. Z opowieści nie wynika jednak, by była to decyzja najlepsza.
Tomasz P. TerlikowskiKs. Halík: Putin postępuje według strategii Hitlera
Założenie, że Putin może być uważany za partnera w negocjacjach, jest równie niebezpieczne jak naiwność Zachodu u progu II wojny światowej – mówi ks. Tomáš Halík.
Więź.plByć zaczynem, a nie całym chlebem
Czy świat ma się dostosować do Kościoła? A może Kościół powinien uwzględniać zmiany, jakie zachodzą w świecie?
Dariusz Piórkowski SJHistoria pewnej miŁOŚci
Jeśli bez szemrania wstajesz o trzeciej nad ranem, po łyku kawy wsiadasz w auto i przemierzasz 170 km tylko po to, by zobaczyć łosia brodzącego w rozlewiskach, to wiedz, że dosięgnęła cię łosiomania.
Magdalena FijołekMiędzy samorealizacją a powołaniem
W jaki sposób spopularyzowanie ideałów autentyczności i autoekspresji wpływa na myślenie o powołaniu kapłańskim czy zakonnym? Czy możliwa jest jeszcze tzw. kultura powołaniowa?
Ks. Andrzej DragułaChciałbym, żeby w rolnictwie zostało choć trochę humanizmu
Nie da się mówić „małe jest piękne” i jednocześnie otwierać rolnictwa na globalny kapitał, jak robi to Unia Europejska – mówi rolnik Wiesław Gryn.
Mateusz PiotrowskiPrzepraszam. Nie-homilia na niedzielę Dobrego Pasterza
Dzisiejsza niedziela to dla mnie odpowiedni dzień, aby powiedzieć szczere „przepraszam”. Choćby za to, że Wasze wszystkie drzazgi w oczach mamy policzone, a własnych belek nie chcemy zauważyć.
Mateusz Filipowski OCDTak bardzo bym chciał, by tchórzostwo mężczyzn, wysyłających swoje partnerki na „zabieg”, zastąpiły troska i obecność, które sprawią, że pojawi się więcej niż jedno rozwiązanie.
Błażej KmieciakPo zmaganiach z „mistrzami nieufności” potrzebujemy tego, czego krytyka dać nie może – zaufania, bliskości, zawierzenia, podziwu.
Zbigniew NosowskiTestem wiarygodności dobrego pasterza jest jego stosunek do najsłabszych. Jeśli traci ich z pola widzenia, ignoruje ich cierpienie, nie można go nazywać pasterzem.
Bp Damian Muskus OFMKantowska idea krytyki pozwoliła nam wydostać się z wielu form niepełnoletniości. Czy jednak nie zaprowadziła nas w ślepy kąt? Potrzebujemy pomysłu na myślenie, jakie przychodzi „po krytyce”.
Karol GrabiasBlogerzy
Zbigniew Nosowski
Półprzewodnik po nocy ciemnej
Ks. Andrzej Draguła
Mój komentarz do wszystkiego
Cezary Gawryś
Moim przekornym zdaniem
Ks. Andrzej Luter
Tezy Lutra
Bartosz Bartosik
Odgłosy peryferii
Jakub Halcewicz-Pleskaczewski
Coś tu nie gra